Maart 2024
Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo
Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs Raad de Prijs
RAAD JIJ DE PRIJS VAN DIT JUMBO-PRODUCT? 

Prijswinnend en winnend in prijs. Dat zijn de prijswinnende producten van Jumbo. Producten die bijvoorbeeld met een Superior Taste Award zijn bekroond of producten die de titel Beste Product van het Jaar mogen dragen. Stuk voor stuk huismerkproducten waar Jumbo supertrots op is. En terecht. Natuurlijk wil Jumbo deze producten niet alleen in hun online prijzenkast laten staan, maar ook op social media een podium geven. Ze zijn dan ook te goed om niet gezien te worden, omdat ze niet alleen lekker smaken, maar ze ook nog eens verrassend goed geprijsd zijn. Om deze producten op social media te etaleren, schakelde Jumbo onze expertise en creatieve skills in.  

DE OPDRACHT

De opdracht luidde: ontwikkel een videoconcept waarin we mensen op straat vragen om de prijs van prijswinnende producten te raden. Met als primaire doel de producten promoten en secundaire doel: engagement met de followers. Wij werkten het conceptidee verder uit en het resultaat kreeg de naam Raad de Prijs. We gingen de straat op en vroegen willekeurige voorbijgangers om een aantal prijswinnende producten van Jumbo te proeven. Vervolgens, je raadt het al, raadden zij de prijs en opvallend genoeg bleek dat nog best lastig voor veel van de proefpersonen. Hadden zij het antwoord goed of zaten ze het dichtstbij in de buurt, dan werden zij beloond.  

SOCIAL PROOF

De video’s werden op Instagram ingezet als reels en op YouTube als shorts. De reden dat deze video’s in de vorm van straatinterviews goed werken heeft te maken met het principe social proof. Een psychologisch fenomeen, afkomstig van sociaal psycholoog Robert Cialdini. Hij stelde dat we onbewust het gedrag en de voorkeuren van anderen kopiëren. Mensen zijn kuddedieren, ook al willen we dat vaak niet toegeven. Dus zien we dat iemand een prijswinnend product van Jumbo waardeert om de smaak en om de prijs, dan zijn we eerder geneigd om het product aan te schaffen. Ben je inmiddels hongerig geworden naar de video’s? Bekijk dan nu het resultaat van deze productie.  

Meer smakelijk werk zien van Jumbo?

Bekijk de wervingscampagne met Bram Krikke of de Vrienden van Jumbo campagne met Sven Kramer. Wil jij ook een videocampagne voor jouw merk? Mail: thijs.jaski@yune.nl   

Volgende case
A.Vogel - In een open gesprek