Augustus 2020
Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo
HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne HR Wervingscampagne
De opdracht

Het is belangrijk dat we Jumbo neerzetten als de Employer of choice. Niet alleen om rationele redenen, maar vooral ook omdat je, via alle touch points, het gevoel krijgt dat Jumbo dé plek is waar het gebeurt, de club waar jij bij wilt horen. En simpelweg de leukste supermarkt om te werken.

Vaak ligt bij werving van de doelgroep de nadruk op het financiële aspect. Natuurlijk is dat een belangrijke randvoorwaarde, maar het sociale aspect is een belangrijke tweede: de werkplek als sociale ontmoetingsplek. De plek waar je het leuk hebt met leuke mensen.

Er zijn verschillende richtingen gepresenteerd aan Jumbo en vervolgens ook aan een jongerenpanel tussen de 14 – 19 jaar.

Het gebruik van bekende YouTubers blijkt hen het meeste aan te spreken. Bram Krikke werd spontaan door heel de groep genoemd als YouTuber voor het format. “Als jullie hem kunnen regelen komen er echt mensen naar Jumbo.” Zodoende zijn we bij Bram Krikke uitgekomen.

In Bram vs Stefan gaan Bram en zijn co-host Stefan de Vries teambuilden. Niet met elkaar, maar tegen elkaar. Met ieder een team aan Jumbo-medewerkers aan hun zijde. In iedere aflevering staat er een nieuwe teambuilding activiteit op de planning. Met een knop in de vinger wordt de winkel, het distributiecentrum of de foodmarkt omgetoverd tot een kartbaan, wipe-outbaan of survival parcours.

Volgende case
ANWB - Kinderfietsenplan