Maart 2024
ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING
Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews Straatinterviews
De uitdaging

Gen-Z staat ook wel bekend als de ‘pechgeneratie’ door uitdagingen zoals het leenstel, het isolement tijdens corona en hun beperkte kans op de woningmarkt. ING streeft ernaar om de financiële gezondheid van deze jongeren te verbeteren. Het doel? Jongeren ondersteunen met financiële educatie-initiatieven om hun financiële vaardigheden te vergroten.

Uitvoering

Om inzicht te krijgen in de bestedingsgewoonten van Gen-Z, en om hun financiële stress en uitdagingen te begrijpen gingen wij met content creator Thibo de straat op. Samen interviewden wij Gen-Z’ers over drie thema’s: Verdienen, Sparen & Uitgeven.

Het resultaat

De interviews zijn verwerkt in korte video’s die succesvol zijn ingezet om het bewustzijn over de financiële uitdagingen van Gen-Z te vergroten. Door het gebruik van relevante thema’s zoals studieschuld en extra zakcentjes konden we met Thibo ongefilterde gesprekken voeren en de vragen van andere Gen-Z’ers beantwoorden. Benieuwd welke dit waren? Bekijk dan hier de video’s!

Benieuwd naar meer?

Bekijk andere social video’s zoals de Belastingdienst straatinterviews of de Jumbo campagne: Raad de prijs. Wil jij ook een videocampagne voor jouw merk? Mail: thijs.jaski@yune.nl   

Volgende case
Jumbo - Raad de Prijs