Februari 2024
Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst Belastingdienst
Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews Influencer campagne straatinterviews
Reminder voor jongeren: belastingaangifte doen loont

Wat veel jongeren niet weten, is dat zij belastingaangifte kunnen doen om zo geld terug te krijgen van de Belastingdienst. Sinds 2022 voert de Belastingdienst campagne richting jongeren, met als doel: awareness en activatie. Met de campagne willen zij jongeren aansporen tot het doen van aangifte. Maar ondanks deze campagne wordt er nog te weinig aangifte gedaan. Reden hiervoor is naar alle waarschijnlijkheid ontwetendheid. Jongeren weten niet dat belastingaangifte doen vaak loont en dat zij dit in de toekomst, met een vaste baan, ook moeten doen. En als ze het wel weten, dan weten ze vaak niet hoe het werkt.  

Influencer marketing

Daarom schakelde de Belastingdienst onze hulp in. We kregen de opdracht om met een socialcampagne het kennisniveau van jongeren te verhogen: weet waarom je belastingaangifte moet doen. Daarnaast moest de campagne dienen als reminder om daadwerkelijk de stap te nemen om aangifte te gaan doen. Ook was de wens om relevante influencers en een mediastrategie in te zetten.  

Het resultaat in views en engagement

Zo gezegd, zo gedaan. We schakelden influencers Qucee en Niek Roozen in. Zij gingen afzonderlijk van elkaar de straat op en vroegen jongeren onder de 25 jaar met een bijbaan of ze wel eens belastingaangifte hebben gedaan. Via de socialkanalen van de influencers brachten wij de boodschap over aan de doelgroep.  

 

Ook deelde de Belastingdienst een explainer video waarin duidelijk werd hoe belastingaangifte werkt. En met succes. Want de explainer video leverde maar liefst 96.000 views op. De video met Qucee 480.000 views en de content van Niek zorgde voor 86.000 views. Ook zagen we dat de influencercontent voor veel engagement zorgde; samen goed voor 14.900 interacties

Bekijk hieronder de video’s:

Volgende case
NS - Sokkies TikTok & Instagram video