Heers als een octopus; bereik subcommunities met je content.


‘De doelgroep’ bestaat niet meer. Steeds meer subcommunities hebben hun eigen contentbubbel in verschillende kanalen. Hoe krijg je als merk grip op deze versnipperde communities en maak je relevante content voor al die kanalen, terwijl je nog zoveel andere dingen te doen hebt?

Gedragswetenschapper Ferdi Gökhan en creative director Serge van Marion laten bij Yune wetenschap en creativiteit samenkomen om verrassende content te creëren. Behalve Yune-collega’s zijn ze ook gepassioneerde duikers. Ze ontdekten dat een octopus een slimme strategie heeft om grip te krijgen op z’n prooi. En deze strategie komt goed van pas in een overvol medialandschap met steeds gefragmenteerdere subcommunities.

Tijdens de NIMA Marketing Day 2023 presenteerden ze een gloednieuw verhaal over hoe je kunt heersen als een octopus. Aan de hand van persoonlijke voorbeelden én het verhaal achter het succes van NS op TikTok ontdek je hoe je kunt winnen op elk social media platform.

Download de whitepaper