November 2017
VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc VUmc
Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek Hersenonderzoek
De opdracht

Dementie is doodsoorzaak nummer één in Nederland. Om meer deelnemers te werven voor onderzoek naar een geneesmiddel, klopte VUmc Alzheimercentrum aan bij Yune.

 

Voorafgaand aan het werven van deelnemers komt het bewustwordingsproces. Om eerst mensen in te lichten over de impact van dementie, en daarmee het belang van hersenonderzoek, creëerde Yune een awarenessvideo.

 

In de video worden verschillende personen gevraagd hun mooiste herinnering van afgelopen jaar te delen. Maar niet iedereen heeft deze herinneringen – terwijl dit juist zó vanzelfsprekend lijkt.

 

De video werd verspreid onder 50-plussers, een doelgroep waarbij dementie langzaamaan steeds vaker voorkomt. 700.000 mensen werden bereikt. Uit de reacties werd duidelijk dat men na het zien van de video bewuster was van de impact van dementie en de eigen herinneringen (nog) meer koesterde.

Volgende case
Brouwers Bier - Plafondbar