Hoe we dat precies gedaan hebben? Roel, ceatief brein achter deze campagne en Head of Design vertelt er meer over: ‘Het idee was om de “rush” die kinderen ervaren tijdens het spelen met Marble Rush in beeld te brengen. Dit hebben we gedaan door alle acties en bewegingen extreem te overdrijven. Deze bewegingen hebben we over de top gemaakt met Japanse animaties en heftige licht- en geluidseffecten. Door met de camera en een robotarm extreem dicht op het product te zitten, krijg je als kijker het voel midden in de actie te zij beland. En dat gevoel was precies ons doel: “feel the rush”.’
De USP’s van beide sets werden onder andere benadrukt door middel van de voice over. ‘Haal jij je rush meer uit snelle bochten en extreme hoogtes en weet jij de top van de Super Sky Tower te halen? Of voel jij je meer aangetrokken tot het magnetische veld van de Space Magnetics Mission Set? Ontdek de twee nieuwe banen van VTech ’s Marble Rush. En voel die rush!’. De video’s werden als online videocampagne ingezet en in een display-campagne verder gedistribueerd. De online banners waren interactief: de kinderen konden kiezen uit de twee sets waarna ze naar de gekozen video werden geleid om daar meer te weten te komen over hun nieuwe favoriete Marble Rush sets.