De uitdaging van Nespresso: hun nieuwste innovatie voor grootse koffiemomenten, de Nespresso Vertuo, online groots lanceren als onderdeel van de landelijke campagne. Onze taak: de USP’s op een creatieve manier relevant maken voor de doelgroep.
Om de nieuwe Nespresso Vertuo optimaal tot haar recht te laten komen bouwden wij onze studio om, met als doel om een lanceringsvideo te maken die alle USP’s van de Vertuo op een grootse manier laat zien.
De video had dusdanig veel impact, dat Nespresso de campagne graag nóg breder wilde trekken. Het werd een co-creatie met onze strategische partner UM en vijf visuele artiesten, waaronder regisseur Hanna Verboom. We vroegen deze artiesten naar hun visuele interpretatie van de nieuwe koffiemachine. Van film, stop-motion tot 3D-design. Kijk je mee met een bakkie?
Deze bijzondere samenwerking, waarbij ieder maker zijn of haar eigen Vertuo-verhaal vertelt, is dankzij de diverse disciplines een uiteenlopende videoserie geworden. Een die de veelzijdigheid, kwaliteit en het innovatieve karakter van de koffiemachine representeert.
Ook de media smulden van dit kopje creativiteit: de video’s en bijbehorende artikelen werden namelijk verspreid via Elle, Esquire & Nu.nl. Instagram Live werd ingezet als kick-off van de campagne waarbij Arno Kantelberg, hoofdredacteur van Esquire, de makers interviewde over het creatieve proces. Natuurlijk vind je de video’s ook op de owned kanalen van Nespresso.