Sinds kort heeft STABILO Nederland een eigen TikTok kanaal. De jonge doelgroep die op het platform zit, is erg interessant voor het merk. Daarnaast past het creatieve karakter van het platform perfect bij STABILO.
STABILO vroeg Yune om out-of-the-box-concepten te bedenken om het merk onder de aandacht te brengen op TikTok. Hierbij moeten we denken aan een TikTok-video of TikTok-challenge die de potentie heeft om erg succesvol te zijn.
We zijn aan de slag gegaan met een concept voor een TikTok-video: de Click & Draw challenge. In de video laten we zien hoe je met een klik op de dop jouw tekening steeds verder kunt uitbreiden. Om dit extra kracht bij te zetten, hebben we een beat gemaakt waardoor het effect van de verandering in beeld nog meer wordt benadrukt. Verder is er een duidelijke CTA toegevoegd om mensen te laten meedoen met de challenge. Dit is in stijl van TikTok gedaan, zodat het minder voelt als een merkboodschap.
Resultaten
Bereik: 663.447
Kosten per 1000 mensen bereikt: €0,42. Benchmark Instagram: €5
Aantal videovertoningen: 1.289.292
Aantal videovertoningen 6+ sec: 376.618
Gemiddelde kijktijd: 5 sec.
Aantal likes op video’s: 27.850
Nieuwe volgers profiel: ±2000
User generated content: 10 TikToks
En: veel leuke, positieve reacties!v