Oktober 2019
SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS SNS
Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie Digitale Miscommunicatie
De opdracht

Tegenwoordig doen we alles digitaal. Ook bankzaken. Hier raak je al snel verstrikt in keuzemenu’s, computerstemmen en vervelende wachtmuziekjes. Digitalisering is de toekomst en persoonlijk contact lijkt verleden tijd.

Bij SNS bank staat persoonlijk contact nog wel voorop. Mensen kunnen voor vragen over geld gemakkelijk bij hen terecht, op de manier waarop zij dat willen. Of dat nu online, telefonisch, via de app of in de winkel is. Aan Yune de vraag om deze boodschap op een creatieve manier bij de doelgroep over te brengen.

Om deze boodschap te laden ontwikkelden we het videoconcept Digitale Miscommunicatie. Een serie met korte, social video’s waarin we laten zien wat er gebeurt als robots/ spraakassistenten onze vragen beantwoorden. Deze video’s hebben we verspreid via Facebook, Instagram en Instagram Stories. Met succes! In totaal hebben we, dankzij een combinatie van kwalitatieve content en een goede advertentiestrategie, bijna 900.000 mensen bereik. Dat is 180% van de KPI.

Volgende case
Jumbo - Felicitatievideo