September 2020
NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert NL-alert
Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials Testimonials
De opdracht

Het is belangrijk dat de Rijksoverheid de burgers alarmeert zodra er een noodsituatie plaatsvindt. Met een NL-alert worden burgers gewaarschuwd dat er een (dreigende) noodsituatie is, wat er aan de hand is en hoe zij op dat moment het beste kunnen handelen.

De vraag aan YUNE om content te maken waarmee mensen duidelijk wordt gemaakt in welke situaties je een NL-alert ontvangt en hoe deze melding een (sociaal) systeem op gang brengt. Wat uiteindelijk leidt tot gewenst gedrag met daarmee een veiligere situatie tot gevolg.

In de vijf testimonial video’s worden de verschillende verhalen van mensen belicht die direct in actie zijn gekomen na het ontvangst van een NL-alert. Per verhaal wordt er een terugblik gedaan op de situatie waarin zij een NL-alert hebben ontvangen, dit wordt extra benadrukt door het freeze-effect in iedere video.

Volgende case
COC Nederland - Jong & Out