September 2020
COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland COC Nederland
Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out Jong & Out
De opdracht

Van COC Nederland kregen wij de kans om een online campagne ter promotie van de nieuwe app Jong&Out te maken. Deze app maakt het voor LHBTIQ+ jongeren onder 18 jaar mogelijk om elkaar on- en offline te ontmoeten, zodat ze herkenning en steun bij elkaar vinden. Aan ons de vraag hoe we zoveel mogelijk nieuwe inschrijvingen voor de app konden realiseren en meer naamsbekendheid konden creëren voor dit platform.

Met deze campagne laten we jongeren zien dat we hen begrijpen en dat er ook voor hen een plek is waar ze in contact kunnen komen met elkaar. Dit hebben we gedaan door ‘Out’ te vervangen met zoveel mogelijke gedachten, emoties en seksuele voorkeuren. Iedere invulling staat voor een ander verhaal, een andere persoonlijkheid en een ander gevoel. In welke fase je je ook begeeft, Jong en Out biedt een platform waar je jezelf kan zijn en kan leren kennen.

In de campagnevideo – die we in de awareness laag hebben ingezet – zien we verschillende jongeren die zelf al gebruik maken van het platform en ieder een eigen statement uitdraagt. In een serie interviews voor de tell laag spraken we met influencers uit de LHBTIQ+ community, zoals Nanoah Struik, Hanna van Vliet en Robbert Rodenburg en vroegen we hen om hun licht te laten schijnen over deze nieuwe app.

Volgende case
SNS - Pimppas