Juni 2024
KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB
Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op... Nabeschouwen op...
Briefing

Voetbal is meer dan een spelletje; het is passie en plezier. Daarom wil KNVB – buiten de content over Ons Oranje – het amateurvoetbal een mooi podium geven op hun socials. Met als doel: voetballiefhebbers enthousiast maken om zich (opnieuw) in te schrijven bij een amateurclub. Voor de voetbalbond is het van belang dat deze content wegblijft van voetbaluitslagen en verenigingen door heel het land laat zien.

Idee

Om de schoonheid van het amateurvoetbal op beeld te vangen, bedachten we het videoformat ‘Nabeschouwen op…’. Met álle mensen van de club in de basis: van de aanvoerder van het meisjeselftal tot de materiaalman die de ballen nog eens van een goede stoot lucht voorziet. Iedereen met liefde voor z’n cluppie komt aan het woord in deze vijfdelige YouTube-serie.

Tactiek

We plaatsen in dit format een KNVB x ING-perswand achter de mensen van de club. Een energieke presentator vraagt hen vervolgens het amateurshirt van ‘t lijf. Uiteraard zien we voetballers en scheidsrechters die bezweet voor de camera verschijnen. Maar dat niet alleen. Ook het kantinepersoneel, de voorzitter en de voetbalouders worden voor de perswand opgesteld. En niet onbelangrijk: met subtiele ING-branding leggen we op een organische en geloofwaardige manier een koppeling met KNVB’s partner, ING.

 

Zien? Trap de serie af met: Nabeschouwen op USV Hercules

Volgende case
KitKat - Social formats