Verhoog de likeability van ons merk met social formats: dat was in het kort de opdracht vanuit KitKat. Social formats waarin het chocolademerk als scherpzinnige ‘co-pilot’ naar de doelgroep (18-34 jaar) communiceert en waarin ‘have a break, have a KitKat’ de basis vormt. Of het nou een pauze van of met iets is, met KitKat kun je er namelijk weer fris tegenaan.
We bedachten 3 socials formats en vullen deze aan met inhakers en memes. In het eerste concept, de Break-Up, verrast KitKat mensen op herkenbare vervelende momenten met een verrassingsbreak. In concept #2 genaamd de Break Dance – je ziet ‘m al aankomen – ‘breakt’ een een content creator met een vervelende situatie door de frustratie lekker eruit te dansen. En dan rest nog Break de Week: een format waarin we mensen uitdagen om grappig op ‘opmerkelijk’ nieuws van de week in te haken.
De Break-Up gieten we in videovorm voor Instagram, waarin een presentator guerrillastijl een nietsvermoedende persoon met een break verrast. Bij de Break Dance werken we met een vaste content creator die spontaan op camera overkomt en niet vies is van een paar dansmoves. Bij Break de Week werken we met Instagram Stories, waarin we headlines van niet-serieuze krantenkoppen deels bedekken met chocoladerepen. Aan de volgers om hier via een vraagsticker hun eigen invulling aan te geven.