Wie ‘Have a Break’ hoort, ziet waarschijnlijk automatisch een rode KitKat-reep voor zich. Al jarenlang is de pay-off bekend bij het grote publiek, maar helaas verliest KitKat marktaandeel door nieuwe concurrenten. Genoeg reden om de slogan weer aan de oppervlakte te brengen en de doelgroep in aanraking te brengen met de crunchy bars. Daarom legde KitKat bij ons het verzoek neer om DOOH-uitingen te bedenken die voor een groot publiek makkelijk te begrijpen zijn.
Het alsmaar druk-druk-druk zijn is in onze westerse cultuur bijna een statussymbool geworden, maar heeft als pittige keerzijde dat mentale klachten zoals burn-outs op de loer liggen. Op de momenten waarin we moeilijk uit die ratrace ontkomen, is de honger naar een break het grootst. Vanuit KitKat kwam daarom het verzoek om zoveel mogelijk in te spelen op deze drukke momenten.
We bedachten uitingen voor locaties waar de drang naar het ontstressen groot is: treinstations, shopping centra en tankstations. Op deze plekken krioelt het tijdens de spitsuren van mensen die in een rush naar werk of naar huis gaan. Dit zijn ideale locaties om mensen te confronteren met het feit dat ze druk zijn. Aangezien de doelgroep weinig tijd heeft om een uiting te bekijken, creëerden we beelden met zo min mogelijk of zelfs géén copy.