Januari 2023
Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo Jumbo
Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien Koken & Knoeien
Koken & Knoeien

Hoe maakt Jumbo gezond, lekker en duurzaam eten bereikbaar voor jongeren? Een doelgroep die over het algemeen geen ster in de keuken is. Het antwoord: met Koken & Knoeien.  

Een smakelijke co-creatie

Een aantal jaar geleden ontwikkelde Jumbo het format ‘Wat Eten We’, een kookshow met presentatrice Roberta Pagnier. Dit format leefde onder kookliefhebbers, maar Jumbo bereikte er niet de (jongere) mensen mee die minder graag in de keuken staan. Daar moest verandering in komen. Aan YUNE de taak om de conceptkeuken in te duiken en met een vernieuwend concept te komen. Het concept werd het YouTube format Koken & Knoeien. Een co-creatie tussen Jumbo, YUNE, Tobias Camman en Daan Boom. Tobias droomde al langer over een kookshow die niet alleen kookliefhebbers aanspreekt, maar die kwalitatieve gerechten ook dichterbij mensen brengt die minder graag in de keuken staan. Gelukkig is die droom nu werkelijkheid geworden.

De eerlijkste kookshow van Nederland

De leukste en meest eerlijke kookshow van Nederland. Dat is Koken & Knoeien. Tobias en Daan maken stap voor stap dezelfde gerechten. Alleen heeft Tobias serieuze chef-skills en Daan twee linkerhanden. Samen maken ze unieke, kwalitatieve gerechten met het Jumbo-assortiment. Bereikbaar en herkenbaar voor iedereen. Het YouTube-format werd gepromoot via de social-kanalen van Daan en Tobias, maar natuurlijk ook via de owned kanalen van Jumbo. Het YouTube-kanaal van Daan Boom was in deze campagne het hoofdkanaal en dat bleek een succesformule. Want de vooraf opgestelde benchmarks zijn ruimschoots overtroffen. Zo realiseert één YouTube-aflevering gemiddeld 140.000 views met een uitkijktijd van gemiddeld 7 minuten, zonder mediabudget. Daarnaast werden de recepten uit het format beter bekeken dan de andere recepten op jumbo.com, ze hebben een 10% lagere bounce rate. Ook fijn: uit marktonderzoek blijkt dat kijkers de show beoordelen met gemiddeld een 9,1. Een prachtig rapportcijfer! 

Volgende case
Bol.com - (Te)Goedmaker