Stratego behoort tot de grootste spellen van Jumbo Group. Aan Yune de vraag om een overtuigende boodschap voor Stratego te ontwikkelen dat zowel consumenten als zakelijke partners aantrekt. De wens was tweeledig: ontwikkel een campagne voor de lancering van de jubileumeditie en een voor Stratego 2.0. De campagnes moeten de consumenten op een authentieke manier aanspreken, waarbij de spelervaring en het speelplezier van Stratego centraal staan.
Het iconische bordspel bestaat onder andere uit blauwe speelstukken, rode speelstukken, een speelbord, enveloppen met oefenmissies en een scherm. Maar in de nieuwste versie komen daar battle cards bij voor een nog leukere spelervaring. Door de spelregels van de battle cards uit je hoofd te leren, vergroot je je strijd- en verdedigingskracht op het slagveld. Daarom zetten we de betekenis achter de battle cards op de socials in de schijnwerpers.
Om de 65e jubileumeditie van Stratego te promoten, bedachten we een Flag Hunt. 65 gouden vlaggen zijn verstopt in de dozen van het spel en de gelukkigen die ze vinden, krijgen hun aankoopbedrag terug. Via een social campagne brengen we deze cashback-actie naar buiten.