Met Hitster bouw je overal een feestje. Waar je ook wil: in het park, op het strand, in het zwembad of aan de keukentafel. Door het compacte formaat van dit muziekspel van Jumbo Group gaat ‘ie makkelijk je tas in en kun je overal een geweldige middag of avond hebben. De herinneringen die de hits losmaken, zorgen voor eindeloos veel spelplezier. Aan ons de eer om social content te bedenken die ervoor zorgt dat Hitster in iedereens spelletjeskast belandt.
De zomerse trip down memory lane is een belangrijk onderdeel om naar buiten te communiceren. Want je kent het wel: je hoort de eerste seconden van een zomerhit uit je tienerjaren en gelijk moet je denken aan die crush op de camping in Frankrijk of aan die legendarische uitgaansavonden met vrienden. Met de 300 grootste hits van de laatste 100 jaar zit er voor iedereen wel een nummer tussen die sterke emoties oproept. Vanuit Hitster ontstond de wens om deze boodschap online sterk te laden in meerdere landen: Nederland, Spanje, Frankrijk, Duitsland en Engeland.
Wat hebben we uiteindelijk gemaakt? Ten eerste, always on content in de vorm van een leuke en boeiende quiz op Instagram waarmee je in de stemming komt nog voordat het echte spel begint. Ten tweede, het concept Greatest Hitsters: een serie social posts waarin bestaande songteksten een grappige draai krijgen. Ten derde, het concept Guilty Pleasures: een caroussel waarin de songtekst van een guilty pleasure wordt ingeleid met een ‘warning: catchy content’-slide. En als allerlaatste een TikTok-filter met hetzelfde spelmechanisme als Hitster.
Nog zo’n spel dat bij iedereen scoort, is Party & Co. Met Party & Co Shock You breidt het partyspel zijn productlijn uit. Aan ons de vraag om ook voor dit spel creatieve content te bedenken. Voor Party & Co bedachten we het concept Posts of Panic: pakkende en herkenbare zinnen die gericht zijn op de positieve neveneffecten van het spel. Bijvoorbeeld: “Kans op buikpijn… van het lachen” en “Maakt je verslaafd… aan spelen met vrienden”.