Voor buitenreclame exploitant Global is dit hét feest van het jaar: de Kerstbomenborrel. Global is marktleider op het gebied van digital out of home in Nederland en geeft ieder jaar rond kerst een knallend kerstfeest, voor haar klanten. De kerstman moet daarbij zijn, want hij heeft één belangrijke taak: het verzorgen van de kerstbomen die op de borrel uitgedeeld worden als relatiegeschenk. Dit maakt de Global Kerstbomenborrel compleet. Aan ons de eer om deze vrolijke boodschap te communiceren, op een creatieve manier. Zodat het feest dit jaar nóg vetter wordt dan de voorgaande edities.
Hoe we dit hebben aangepakt? Met een creatieve uitnodigingsvideo. In deze video zie je als kijker de reis van de kerstboom: van het veld waar de boom groeide tot aan de Kerstbomenborrel. We volgen de kerstboom en de kerstman op de voet, op reis naar dit legendarische feest. De reis verloopt niet zonder slag of stoot. Onderweg komt de kerstman diverse obstakels tegen, loopt hij diverse Global-medewerkers tegen het lijf en stuit hij op verschillende digital out of home-uitingen.
Overigens volgden we niet zomaar een kerstman, maar dé kerstman van Nederland, die we allemaal wel kennen van Sky Radio. Een ander grappig nice to know-tje: maar liefst achttien collega’s van Global figureerden in deze video. Dat is nog eens teamwork en past perfect bij de kerstgedachte! Last but not least: de Range Rover die in de video te zien is, is van de grote baas van Global. De enige elektrische Range Rover in Nederland.
Zo, genoeg gepraat. Tijd om naar de video te kijken: