September 2021
Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe Stichting wedowe
Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat Commercial PlusWhat
Maak het verschil

Iedereen kan impact maken. Je hoeft alleen je kans te grijpen, toch? Voor veel jongeren is het helaas makkelijker gezegd dan gedaan, want niet iedereen krijgt die kans zomaar voorgeschoteld. Stichting wedowe zet zich daarom in voor een maatschappij met gelijke kansen voor iedereen. Hun missie? Mensen in beweging brengen om zichzelf te ontwikkelen en hun omgeving een stukje mooier te maken.

Jong creatief talent

Dat doet Stichting wedowe onder andere met PlusWhat. PlusWhat is het talentontwikkelingsprogramma voor jongeren tussen de 16 en 27 jaar. Deze generatie weet als geen ander hoe je je leven visueel kan vormgeven op Instagram, YouTube, Snapchat, TikTok, Facebook of welk nieuw online platform dan ook. Door deel te nemen aan PlusWhat leren de jonge creatievelingen hun talenten te omarmen en om te zetten in skills en werken ze aan hun professionele, artistieke en persoonlijke ontwikkeling. De jongeren ontvangen gratis coaching en masterclasses waarbij alle facetten van het audiovisuele maakproces – zoals productie, regie en storytelling – aan bod komen. PlusWhat biedt voor iedereen wat: van een eendaagse activiteit waarin je aan de slag gaat met een creatieve opdracht tot een fulltime programma waarin je wordt klaargestoomd voor een carrière in de de creatieve industrie. Ook young professionals die al aan de slag zijn, kunnen bij PlusWhat terecht voor bijscholing en coaching.

Pro bono

Al met al een ontzettend mooi initiatief van Stichting wedowe. Daarom hebben we besloten om kosteloos een online commercial te produceren, zodat zoveel mogelijk jongeren dat zetje krijgen dat ze verdienen.

Our Challenge

Een van onze uitdagingen was: de diversiteit van talenten in één video laten zien. We hebben er daarom voor gekozen om meerdere personen los van elkaar te portretteren, met elk een unieke zichtbare passie. We zien bijvoorbeeld een danser, basketballer, voetballer en skater.

Locatie

Een geschikte locatie vinden, dat was ook nog een ding. De plek moest namelijk niet alleen relevant zijn voor jongeren, ook bedrijven moesten zich aangesproken voelen om jongeren een kans te bieden in hun organisatie. We zijn uiteindelijk uitgekomen bij een urban locatie. Een rooftop met uitzicht op een aantal skyscrapers, waar jongeren en werkgevers samenkomen. Bekijk hieronder het resultaat.

Science

We hebben in de video gebruik gemaakt van de kracht van gezichten. Gezichten trekken gelijk de aandacht en wekken in de video nieuwsgierigheid op: wie zijn deze mensen en wat is het verhaal achter deze personen? In ons brein bestaat er zelfs een gebied dat specifiek getriggerd wordt door gezichten, de fusiform face area. Evolutionair gezien vinden we gezichten namelijk erg belangrijk om naar te kijken.

Volgende case
Prime Video - Comedy Club