Januari 2018
Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola Coca Cola
Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV Coke TV
De opdracht

UM vroeg Yune om voor CokeTV, het YouTube kanaal van Coca Cola Nederland, een nieuw concept te ontwikkelen. Het kanaal moest vernieuwen, met nieuwe formats en een nieuwe cast. Belangrijke uitgangspunten hierbij waren om naast de huidige lopende formats ook formats te creëren die zouden aansluiten bij de thema’s sport, gaming, fashion en muziek & entertainment.

 

We ontwikkelden zes verschillende formats waarvan elke maandag en woensdag een video online gaat. De formats worden gepresenteerd door verschillende influencers: Kicks met Merel van Dongen, Eindbaasmet Shaquille, FashLab met Milan Carvalho en Backstage met Shary-An. Dit resulteert in een volwassener kanaal, waarmee we niet alleen jongeren aanspreken, maar ook jongvolwassenen. Zo verbreden we de doelgroep die in aanraking komt met CokeTV.

 

Tevens is Yune verantwoordelijk voor de nieuwe vormgeving, waaronder een uitgebreide huisstijl voor ieder format en zorgen we voldoende buzz op de social media-kanalen van CokeTV: Facebook, Instagram en SnapChat.

 

Volgende case
Lotto - Lotto Live