De Lotto-trekking heeft een rijke geschiedenis. Het was lang onderdeel van Studio Sport, later werden er complete spelshows rond de trekking gemaakt, Lotto Weekend Miljonairs bijvoorbeeld. Sinds 2010 is de trekking wekelijks op zaterdagavond te zien bij SBS6. Maar past dat nog wel bij het veranderende mediagedrag van de doelgroep? Uiteindelijk werd besloten om afscheid te nemen van tv en te verhuizen naar Facebook Live. Aan Yune de opdracht om van de wekelijkse trekking een interactieve liveshow te maken op Facebook.
Yune bedacht een mobile first show, gericht op zowel Lottospelers als (nog) niet-spelers. Nog altijd staat het trekken van de winnende getallen centraal, maar ook werden er interactieve spelletjes bedacht met extra kans op prijzen. De productie bestond uit verschillende onderdelen; het opzetten van een cast en crew, het bedenken van de inhoud van de show, het opzetten van de techniek en zorgen voor de promotie. Op 7 april 2018 ging de eerste uitzending live.
De eerste resultaten zijn positief. Het aantal kijkers stijgt wekelijks en iedere uitzending kan rekenen op een enorme hoeveelheid reacties. Nog nooit werd er zo veel gereageerd op content van de Lotto.
Bekijk de uitzendingen hier: Facebook.com/pg/Lotto/videos/