Met ruim 16.000 objecten in 300 gemeentes is Clear Channel één van de grootste out of home aanbieders in Nederland. Het is dan ook niet gek dat de doelgroep – bestaande uit mediabureaus en adverteerders – hun displays op dagelijkse basis ziet. In eerste instantie vooral als voorbijlopende consument. Maar de behoefte om de doelgroep op hun zakelijke wensen en behoeftes aan te spreken, was groot. Dit bracht ze uiteindelijk naar ons.
Zij vroegen ons om een brandfilm te maken waarin het complete netwerk in beeld wordt gebracht. Zowel analoog als digitaal. Hierin is belangrijk dat de doelgroep de omvang en diversiteit van het netwerk ziet. Om de brandfilm naar een hoger niveau te tillen en het WOW-effect te creëren, hebben we gekozen voor storytellingaanpak. De video moest de nadruk leggen op de impact die een scherm kan hebben op een consument als individu. Precies waar de doelgroep met out of home uitingen naar streeft.
Om de brandfilm naar een hoger niveau te tillen en het WOW-effect te creëren, hebben we gekozen voor het tegenovergestelde: storytelling. De video moest de nadruk leggen op de impact die een scherm kan hebben op een consument als individu. Precies waar de doelgroep met out of home uitingen naar streeft.
Het resultaat is een brandfilm met drie verschillende verhaallijnen die elkaar snijden. Uiteindelijk vinden de personages kracht, liefde, doorzettingsvermogen of inspiratie dankzij het scherm. Elke storyline speelt zich af op een andere locatie en belicht andere Clear Channel netwerken. Aan de hand van stoere beeldtaal een hoog montagetempo en een tastbaar script wilden we de doelgroep in hun eigen taal aanspreken.