Om klanten beter te adviseren over veelal ingewikkelde onderwerpen en procedures heeft Zilveren Kruis voor haar klanten de ‘persoonlijke’ zorgcoach. De zorgcoach kent als geen ander de weg in de wereld van de zorg en kan klanten bijstaan met raad en daad. Voor de meest belangrijke (zorgcoach-)onderwerpen heeft Zilveren Kruis Yune gevraagd na te denken over een campagne en het produceren van 4 videoportretten rondom deze onderwerpen.
De dienst van de zorgcoach verdient meer aandacht! Doelstelling van deze campagne was het verhogen van de inbound calls voor de zorgcoach. Jaarlijks voorziet de zorgcoach +/- 50.000 klanten van advies. Het doel is om aankomend jaar 68.150 klanten jaarlijks gebruik te laten maken van de zorgcoachdienst. Daarbij is het van belang meer naamsbekendheid te verkrijgen voor de zorgcoach van Zilveren Kruis en dat verzekerden op de hoogte zijn van wat de zorgcoach voor hen kan betekenen.
Het idee achter de video’s is om klanten te laten zien dat er dedicated mensen werken als zorgcoach. Zilveren Kruis wil duidelijk overbrengen dat de zorgcoach geen reguliere klantenservice is, maar een gedreven team van experts die zich dagelijks inzet voor de zorg van mensen die zorgbehoevend zijn. In de videoportretten komt duidelijk de passie voor het dagelijks helpen van zorgbehoevenden naar voren. Een serie portretten van zorgcoaches waarbij er gewerkt is vanuit een videoformat met dezelfde opening, opbouw, cameravoering, belichting en afsluiting.