Maart 2021
UM Studio's/Coca-Cola UM Studio's/Coca-Cola UM Studio's/Coca-Cola UM Studio's/Coca-Cola UM Studio's/Coca-Cola UM Studio's/Coca-Cola UM Studio's/Coca-Cola UM Studio's/Coca-Cola UM Studio's/Coca-Cola UM Studio's/Coca-Cola
FrisChicks FrisChicks FrisChicks FrisChicks FrisChicks FrisChicks FrisChicks FrisChicks FrisChicks FrisChicks
De opdracht

In opdracht van UM Studio’s en Coca-Cola kregen we de vraag om  de campagne ‘Make Someone Happy’ aan de inmiddels gevestigde vloggers van Coca-Cola, de Coke FrisChicks, te verbinden.

 

Probeer de kijkers en fans zoveel mogelijk in de video te betrekken, creëer een ‘positive vibe’ rond de Kerstdagen en zorg voor meer abonnee’s op het kanaal.

 

Iedereen kon zij of haar Kerstwens voor een andere persoon kenbaar maken op de speciale Make a Wish actiepagina. Deze wensen liepen uiteen van ‘heel veel geluk in Australië’ tot aan ‘Ik wens mijn zusje een geit voor Kerst’. Ongeveer 4500 wensen vonden hun weg naar de FrisChicks!
De opdracht aan de twee FrisChicks was om een groot aantal van deze wensen om te zetten tot een muzikaal nummer. Hiervoor koppelden we ze ieder aan een eigen componist en als klap op de vuurpijl trokken we ook nog een blik bekende artiesten en opkomend talenten open.
Per wens kregen de dames 30 minuten de tijd om een nummer te componeren en schrijven. Hierna schakelde we de ontvanger middels een videoverbinding live door naar de geluidsstudio en lieten de teams hun creatieve uitspattingen zien.

 

Binnen een week haalde de Kerstspecial XXL ruim 350.000 views en een enorme hoeveelheid positieve reacties. Daarnaast mocht Coca-Cola 2000 nieuwe fans op het Coke FrisChicks kanaal verwelkomen.

Volgende case
Bol.com - Goedmaker