September 2015
Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo Stabilo
Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook Flipbook

Opdracht: Breng het schrijfwarenmerk STABILO onder de aandacht door middel van een opvallende actie tijdens het WK, temidden van al het geweld van de grote merken.

 

Doelstelling: Het grote publiek laten zien dat zelfs in dit digitale tijdperk creativiteit vaak nog begint met een echte pen.

 

Het idee: Maak kunst van kunst: we gebruiken pen en papier om de mooie goals van het WK na te tekenen. Een ode aan de beste voetballers. De iconische zweefduik van Robin van Persie tegen Spanje werd nagetekend en geanimeerd en binnen 24 uur na de goal gepubliceerd. Om zo optimaal gebruik te maken van het positieve sentiment.

 

Resultaat: Het resultaat mag zich met recht een viral noemen. Dankzij de snelheid van productie en een uitgekiende seeding strategie verspreidde de film zich wereldwijd via social media en werd deze opgepakt door krant en TV, met miljoenen views tot gevolg. Onze tweede video, met daarin een Top 3 van alle WK goals, ging wederom viraal en behaalde dezelfde resultaten. Miljoenen mensen bereikt, zonder een euro aan media te hebben uitgegeven.

Volgende case
Vodafone - 4G op je iPhone 5