Een op de drie volwassenen heeft last van lichamelijke ongemakken. OMRON vroeg ons een Engelse en Franse awareness campagne te maken om de OMRON HeatTens te promoten: een apparaat dat doormiddel van warmte en electroden spier- en gewrichtspijn vermindert.
Omdat lichamelijke klachten vaak niet te zien zijn, dachten wij na over een manier hoe we dit tóch in beeld konden brengen. Zo kwamen we op het idee om mooie/gelukkige foto’s te Photoshoppen naar sombere/pijnlijke foto’s. Op deze manier laten we zien hoe mensen zich écht voelen in een situatie waar zij zich gelukkiger voordoen dan dat zij zijn. We gingen op zoek naar drie Engelse en drie Franse vrouwen die last hebben van lichamelijke klachten. We vroegen hen naar het verhaal achter hun foto’s. Tijdens dit verhaal is een designer bezig met het bewerken van de foto’s, om deze aan het einde van het gesprek te laten zien.
De vrouwen worden na hun oprechte verhaal geconfronteerd met de bewerkte foto’s. Het resultaat zorgt voor emotionele reacties. Samen met het camerawerk en de setting zorgt dit voor stijlvolle, emotionele en cinematische video’s.