Nescafé Dolce Gusto wil kleur geven aan de dagen van hun doelgroep met hun verschillende koffiesoorten en -smaken. Echter sinds de oproep van premier Rutte om thuis te werken, zien die dagen er echter minder vrolijk en gevarieerd uit. De jonge doelgroep zit voornamelijk (alleen) thuis én werkt achter zijn of haar laptop. Daarom heeft Nescafé Dolce Gusto Yune gevraagd om een kleine campagne op te zetten die de dagen van de thuiswerker weer een beetje kleur geeft.
Het creatieve team van Yune heeft onderzoek gedaan naar wat de doelgroep mist omdat zij thuiswerken i.p.v. op kantoor. Hierin kwamen twee punten duidelijk naar voren; de doelgroep mist de structuur waardoor ze niet de tijd nemen voor een pauze én ze missen het contact met hun collega’s. Op basis van de opdracht en met deze insights heeft Yune een voorstel gepresenteerd voor het claimen van een koffiebreak, elke werkdag om 10:00 uur. Via een Instagram Story roept Nescafé Dolce Gusto de doelgroep op om 10:00 uur even een goede pauze te nemen, met goed gezelschap én goede koffie. De digitale vervanging voor het gesprekje met een collega bij de koffiemachine op werk. Wanneer men omhoog swipet, wordt er direct een reminder in zijn of haar agenda gezet. Op die manier geeft Nescafé Dolce Gusto ook nu kleur aan je dag. Doe je ook om 10 uur een kopje koffie met je collega? Klik hier om een reminder in je agenda te zetten. Ga voor meer informatie naar de website van Dolce Gusto.