Januari 2020
ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING ING
Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd Jong Gedaan, Oud Geleerd
De opdracht

Digital inclusion is een zeer relevant onderwerp. 18 procent van Nederland is laaggeletterd en sommige doelgroepen vinden het lastig om mee te komen met de (digitale) ontwikkelingen die elkaar heel snel opvolgen. Hieronder valt ook digitaal bankieren.
ING Nederland wil mensen die het wat lastiger hebben een zetje in de rug geven. Dit doet de bank via diverse initiatieven, zoals rondreizende pop-up stores waar klanten en niet-klanten terecht kunnen met hun digitale uitdagingen en vragen.
Opdracht aan Yune om een format te ontwikkelen dat aansluit op deze propositie. Het format moet kijkers enthousiasmeren om meer te leren over de belofte en missie van ING.

Yune heeft het format Jong Gedaan, Oud Geleerd bedacht en ontwikkeld. De vierdelige videoserie toont per aflevering twee familieleden die, gescheiden door een schot, een opdracht met elkaar aangaan. De kandidaten zijn beiden opgegroeid in een andere tijdsgeest en dienen elkaars opdrachten uit te voeren. Weet een kleinkind bijvoorbeeld hoe ze een stamppot maakt en haar oma hoe ze een TikTok filmpje creëert? De video’s tonen stuk voor stuk dat elke generatie zijn uitdagingen kent en dat geen uitdaging te gek is; zolang je elkaar maar vooruit helpt!

Volgende case
SNS - Kind en geld