Gen Z. Hoe bereik je deze doelgroep? Dat is een vraag die veel adverteerders zichzelf stellen. Logisch, want de aandacht van de gemiddelde Gen Z’er is niet makkelijk te vangen. Eén ding is zeker: op school zijn ze elke dag te vinden. Dáár wil je ze bereiken.
Op meer 300 middelbare scholen, mbo-scholen, hogescholen en universiteiten door heel Nederland zijn daarom de Education Media Network-advertentiepanels van Clear Channel te vinden. Op dit moment telt het netwerk bijna 2.600 analoge panels. Scholieren komen ze tegen in de aula, bij het trappengat, bij de kantine, bij in- en uitgangen en in de centrale hal. De schermen zijn niet te missen wanneer je van de ene naar de andere les hobbelt.
Een groot deel van de schermen is gedigitaliseerd, wat perfect bij de Gen-Z doelgroep past. Met deze gloednieuwe schermen kunnen adverteerders hun boodschap nóg relevanter maken voor hun doelgroep. Precies wat je als adverteerder wilt.
Clear Channel gaf ons de opdracht: breng Clear Channel on top of mind bij adverteerders als het gaat om het begrijpen van jongeren. De way to go? Show ‘m, don’t tell ‘m. Met die insteek duiken we in de wereld van jongeren. Wat doen ze op een dag? Waar op school zijn ze te vinden? Met wie? Hoe verhouden ze zich tot elkaar? We creëerden een beeldtaal die sterk overeenkomt met die in videoclips. En voegden overgangen tussen scènes toe, om de verbindingen te vertellen die deze doelgroep elke dag aangaat.