06.04.2022 - Yune

NS kiest Yune als nieuw social media bureau


Na een zorgvuldig aanbestedingsproces heeft NS haar social media account gegund aan Yune. 

Yune wordt verantwoordelijk voor de social strategie, content en campagnedoorvertalingen richting reizigers, nationaal en internationaal, en de social media-inzet vanuit NS arbeidsmarktcommunicatie. Het bureau volgt hiermee Johnny Wonder op.

Ivo Steffens, Directeur Commercie NS: “Wij zijn hard bezig ons te ontwikkelen tot een breed mobiliteitsbedrijf dat Nederland voor iedereen bereikbaar houdt. We willen onze reizigers gemakkelijke, flexibele en comfortabele deur-tot-deur reizen bieden. Daarbij willen we steeds meer datagedreven werken en keuzes onderbouwen aan de hand van onderzoek en inzichten. Met de samenwerking met Yune verwachten wij hier verder stappen in te zetten en te vertalen naar onze social mediakanalen.” 

Thijs Jaski, Managing Partner Yune, voegt toe: “In juni zijn we live gegaan met onze herpositionering, waarin we consumentengedrag en -data een sturende rol laten zijn in hoe we merken bedienen. We zijn dan ook zeer verheugd dat we een iconisch merk als NS hebben overtuigd van ons gedachtengoed en kijken uit naar een fantastische samenwerking. Flexibele mobiliteit is meer dan ooit een relevant onderwerp en we kijken ernaar uit mensen via social te inspireren dat NS je helpt meer uit vandaag te halen.”

De organisaties maken bekend dat de komende tijd de samenwerking verder wordt vormgegeven, waarna de nieuwe strategie en content voor social media worden uitgerold.

Yune