Yune is genomineerd voor een Esprix Award voor de Zitcheck-campagne van Zilveren Kruis. Esprix brengt de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes voor het voetlicht. De Esprixjury bestaat uit creatieven en marketeers. Zij kiezen samen het beste werk van Nederland, waarbij er zowel wordt gekeken naar creativiteit als het resultaat. De campagne van Zilveren Kruis, ontwikkeld in samenwerking met Fitzroy, Greenberry en Mindshare, is genomineerd in de categorie Consumer services.

Wij Nederlanders zijn Europees kampioen zitten! Gemiddeld zitten we ruim 8,5 uur per dag! We zouden daarom eens wat vaker moeten gaan staan. Zilveren Kruis vroeg daarom Yune na te denken over een concept om Nederland op een ludieke manier bewust te maken van hun zitgedrag en mensen te motiveren wat vaker te gaan staan.

Uitvoering
In samenwerking met de Bucket Boys gingen we de strijd tegen zitten aan. De challenge: te veel zitten is ongezond, dus laat zoveel mogelijk mensen staan. En daar hebben we iets op bedacht: een stoel waar je niet op wil zitten. Door middel van een verborgen camera werd Nederland geïntroduceerd aan de stoel en lieten de presentatoren zoveel mogelijk mensen opstaan door middel van verschillende prank-functies.

De jury heeft zich dit jaar over 120 inzendingen in 12 verschillende categorieën gebogen. In totaal kent de jury 29 nominaties toe.  De uitreiking vindt plaats op donderdag 18 april in Hotel Arena te Amsterdam.

Wil jij nu zelf weten hoeveel je zit op een dag? Doe de zitcheck!

About Yune Creative Content Company