Het ligt nog vers in ieders geheugen: de finale van het WK vrouwenvoetbal. Adverteerders stonden in de rij om zendtijd in te kopen. Maar ook online liften merken mee op het succes van onze Oranje Leeuwinnen. Met deze WK-inhakers scoorden onze klanten.

Jumbo is er zeker van: we gaan ze fileren! 

Supermarkt Jumbo wenst de Oranje Leeuwinnen veel succes voor de finale. Met een heerlijk bakje filet americain. We lusten die Amerikanen rauw, was natuurlijk de achterliggende gedachte. Helaas hebben de Amerikanen Nederland verslagen. Maar dat mag de pret voor Jumbo niet drukken. Want deze post zorgde op Instagram én Facebook voor veel leuke reacties. 

Mora deelt een lege middenstip

Wat is een WK-finale zonder bitterballen? Juist. Reden genoeg voor Mora om hierop in te haken. Ook na de wedstrijd. De Oranje Leeuwinnen hebben alles gegeven en ook het potje bitterbal is leeggespeeld. Wat overblijft is een lege middenstip en een leeg bord. Maar ook een trots gevoel. Daarom deelt Mora een positieve en terechte boodschap: ‘Wij zijn trots, op naar Tokio!’.

Pathé presenteert Oranje Leeuwinnen op het witte doek

Bioscoopketen Pathé zond de WK-finale in hun bioscoop uit: “Oranje Leeuwinnen De Film’. Hoe kondig je dat aan? Met een digitale filmposter natuurlijk. Op Facebook én op Instagram. Het resultaat is een opvallende oproep voor de enige Ladies Night waar mannen ook van harte welkom zijn. Daarmee ging Pathé recht op hun doel af: de post zorgde voor veel engagement.

About Sabina Van der Hoeven

Sabina van der Hoeven (1988) studeerde Communicatie en werkt inmiddels ruim tien jaar in de reclame/content marketing. Voorheen werkte ze bij diverse bureaus als Projectredacteur en Contentspecialist. Bij Yune focust ze zich als Senior Copywriter op haar passie: schrijven. In de wandelgangen wordt ze ook wel liefkozend onze ‘copy queen’ genoemd.