April 2017
Soa Aids Soa Aids Soa Aids Soa Aids Soa Aids Soa Aids Soa Aids Soa Aids Soa Aids Soa Aids
Echte verhalen Echte verhalen Echte verhalen Echte verhalen Echte verhalen Echte verhalen Echte verhalen Echte verhalen Echte verhalen Echte verhalen
De opdracht

Wel of geen soa-test doen? Dit advies krijg je al zonder dat je naar de dokter hoeft. Daarvoor lanceerde Soa Aids Nederland de advies.chat. Op deze website kun je 24 uur per dag anoniem aan een chatbot vragen of jij je moet laten testen op soa’s, of niet.

Yune kreeg de vraag om een campagne te bedenken die traffic naar de advies.chat genereert. Een campagne voor verschillende doelgroepen, want of je nou een vaste relatie hebt, single bent, het als man met mannen doet, lesbisch of transgender bent: advies.chat is er voor iedereen.

Daarom bedachten we het concept van een dynamische campagne waarin zestien verschillende verhalen verteld worden. Ieder verhaal speelt in op de wereld van één van de verschillende doelgroepen. En omdat soa’s over seks gaan, mag dat er natuurlijk best een beetje sexy uitzien.

De meer dan 50 verschillende uitingen, waaronder YouTube pre-rolls, Facebook link-ads en display banners, zijn zo specifiek mogelijk getarget en uitgezet op voor subdoelgroep-specifieke relevante platforms. Ook maakten we met YouTube-kanaal SUPERGAANDE een aflevering over de Soa Aids advies.chat, om zo ook de doelgroep met jongere etnische minderheden te bereiken.

Volgende case
Stabilo - Blog