Februari 2018
Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto Lotto
On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour On tour
De opracht
Lotto is sponsor van de LottoJumbo wielerploeg. De Tour de France is daarom een belangrijk moment. Uitdaging waar Lotto voor staat, is dat de naamsbekendheid hoog is, maar mensen weten eigenlijk niet meer zo goed wat het spelletje ook al weer inhoudt. Daarom wil Lotto het sponsorschap claimen, terwijl ze op interactieve wijze het spel in beeld brengen.
In een serie films, interviewen we elke dag iemand van Team LottoJumbo. Deze neemt plaats op de ludieke Lotto on Tour fiets, met daarop een klassieke tombola. Na het interview rolt uit deze tombola de vraag van de dag. Elke dag van de Tour, 23 dagen lang, een nieuw interview met elke dag een nieuwe vraag. Onder de goede antwoorden in de comments, verloten we een dagprijs. Degene die aan het eind van de Tour de meeste vragen goed heeft, wint een schitterende Bianchi-fiets.
Op deze manier maken we gebruik van het sponsorschap van Lotto, en bieden we de toeschouwer een uniek kijkje achter de schermen.
Resultaat: Niet alleen bereikte de campagne meer mensen dan gepland, ze bleven ook betrokken gedurende de hele campagne. Gevolg: blije mensen, blije klant.
Volgende case
Eucerin - Limited edition