Opdracht 
Jumbo begrijpt dat de kerst voor iedereen anders is. Of je nou een gemakzoeker of kookliefhebber bent, Jumbo heeft alles in huis om van een gewone kerst een geweldige kerst te maken. “Iedereen een geweldige kerst” is dan ook de campagneregel voor 2019. De opdracht aan Yune? Bedenk verschillende social concepten voor de owned- en paid kanalen van Jumbo.

Uitvoering owned
Voor de social owned-concepten hebben we vanuit de invalshoek “Iedereen een geweldige kerst” met de hulp van derden, een drietal concepten bedacht.

Kerstkaraoke
Iedereen kent de kerstklassiekers wel, maar durf jij ook de Jumbo Kerstkaraoke aan? In nummers als ‘Oh Dennenboom’ en ‘Jingle Bells’ verwerken wij het kerstassortiment van Jumbo. Zing jij de artikelen op het juiste moment goed? Dan krijg je een volle boodschappentas met het kerstassortiment mee naar huis!

Van gewoon naar geweldig
Hoe maak je van je gewone kerst een geweldige kerst? In een mum van tijd toveren we een ‘gewone’ tafel om naar een ‘geweldige’. We baseren deze op de herkenbare kerstmomenten, zoals het optuigen van de kerstboom en het dekken van de kersttafel. Via Instagram-stories kunnen mensen in drie stappen van gewoon naar geweldig tappen.

Kerstspeeches
In de kerstspeeches brengen de Jumbo-medewerkers een ode aan het kerstassortiment van Jumbo. In de speeches spelen we in op herkenbare kerstsituaties en geven wij de kijkers een smakelijke tip mee voor de feestdagen.

Uitvoering paid
Voor het paid-onderdeel is het doel om de perceptie van het kerstassortiment te verbeteren door te laten zien dat Jumbo een bijzonder en rijk kerstassortiment heeft. Om de rijkheid van het assortiment te laden, hebben wij verschillende uitingen gemaakt, waarin de hero-producten onder de aandacht worden gebracht. Dit varieert van Instagram Stories, Instant Experiences en carrousels tot display-uitingen.