September 2017
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers Gamechangers
De opdracht

Bedenk een creatief videoconcept voor de BMW i3 om de bekendheid van de elektrische BMW i3 te vergroten en het imago te verbeteren.

Het is tijd om alles wat je ooit dacht van elektrische auto’s te vergeten en je een wereld voor te stellen die wordt aangedreven door prestatie, ontwerp, innovatie en efficiëntie.

 

De BMW i3 is een Gamechanger en belichaamt een nieuwe houding ten opzichte van mobiliteit. De auto wordt gebouwd met 100% duurzaam opgewekte energie en veel van de toegepaste materialen zijn vervaardigd van hernieuwbare grondstoffen.

In deze campagne laten we de consument zien dat de BMW i3 een Gamechanger is in meerdere opzichten. Om dit aan te tonen maakt Sol Wortelboer een proefrit met drie Gamechangers op het gebied van duurzaamheid:

-Sven Pluut van ‘Zonnepanelendelen’

-Maarten Hupkes van ‘Urban Greeners’

-Thalita van Ogtrop van ‘The Next Closet’

 

In een reeks video’s pikt Sol in beurten de drie Gamechangers op voor een proefrit en wilt van hen weten waarom zij Gamechangers zijn en wat duurzaamheid voor hun betekent.

 

Waarom de BMW i3 overwegen in plaats van andere elektrische voertuigen? Consumenten zijn voorbij de fase waarin we ze alles over elektrische auto’s moeten vertellen. Nu willen ze de beste elektrische auto kopen die past bij hun specifieke behoeften. In deze campagne laten we de consument zien wat een leuke auto de BMW i3 is. Daarnaast benadrukken we USP’s die de BMW i3 uniek maken in vergelijking tot andere elektrische voertuigen.

Volgende case
ANWB - Pechhulp Europa