Een mijlpaal voor ING! Ruim 1 miljoen mensen bekeken de video waarin ondernemer Kevin Janssen vertelt over zijn passie: Lego. De video uit de ING-serie ‘Met Passie Investeren’, ontwikkeld door Yune, werd 1.065.371 keer bekeken op YouTube.

In de YouTube-serie ‘Met Passie Investeren’ portretteren we mensen die op bijzondere manieren geld verdienen. De Brabantse Kevin kwam er drie jaar geleden achter dat zijn verzameling Lego behoorlijk wat waard bleek te zijn. Hij zegde zijn baan als kapper op en maakt van zijn passie zijn werk.

Kevin is een echte kenner. Hij weet dat het ene steentje het andere niet is. In een razend tempo sorteert hij zijn collectie op kleur en hij weet precies hoeveel hij er aan kan verdienen. “Lego is alleen veel waard als je weet waarnaar je moet kijken. Het was mijn hobby en mijn passie en ik wist er alles van. Van die kennis pluk ik nu de vruchten”, aldus de jonge ondernemer.

Investeren

Ook is hij niet bang om zijn verdiende geld te investeren. Zo kocht hij met zijn eerste inkomsten twee garageboxen waar hij nu maandelijks wat geld aan verdient. En Kevin laat zich zeker niet afremmen. “Toen ik als puber nog steeds Lego-sets kocht van 150 euro, lachten mensen me uit. Nu vliegen diezelfde sets de deur uit voor 750 tot 1.000 euro. Ik ben blij dat ik me niets heb aangetrokken van de mening van anderen”, vertelt hij.

Brand publishing

Met inspirerende en blikverruimende geldverhalen wil ING via diverse digitale en social media kanalen klanten en niet-klanten vooruit helpen. Het YouTube-kanaal is een van de onderdelen uit de brand publishing strategie van de bank.

Bekijk hier meer afleveringen van deze serie.

Kevin heeft de smaak te pakken want hij is onlangs ook zijn eigen YouTube-kanaal gestart. Op het kanaal vertelt hij over zijn zeldzame Lego-sets en hoe hij van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt.

About Yune Creative Content Company