Bereik creëren met je content
Was paid media tot voor kort nog een must, tegenwoordig kunnen merken uitwijken naar creatievere manieren om hun boodschap te delen. In plaats van louter advertenties te plaatsen, kan je ook content creëren waarmee je de doelgroep echt aanspreekt.
Naast het feit dat het juist inzetten van contentmarketing zorgt voor een goede reputatie van je merk, is een ander voordeel hiervan dat de resultaten direct meetbaar zijn. Je ziet gelijk of de geplaatste content ook echt is wat de consument wil zien. Hier kun je vervolgens direct op reageren.
Natuurlijk betekent dit niet dat paid media naar de achtergrond is verdwenen. Zeker niet. De categorieën paid, owned en earned zijn nog steeds van kracht. In het geval van contentmarketing zijn ze zelfs onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Denk maar eens aan een online video of een ander stukje content dat op Facebook wordt geplaatst en vervolgens wordt geadverteerd. De eigen Facebookpagina kan worden gezien als owned (of op zijn minst ‘geleased’), het organische bereik en de engagement als earned, en het bereik waarvoor betaald wordt is uiteraard paid.