21 november 2014 – Bij de uitreiking van de prijzen voor de beste content marketing cases 2014 kwam Yune gisteravond in de Fabrique in Utrecht drie keer als winnaar uit de bus. Voor opdrachtgever Stabilo zegevierde Yune in de categorieën Beste Video, Beste Videoserie en Beste Inhoud.

Yune was genomineerd in vier categorieën:
– Beste video: Stabilo Flipbook WK-viral
– Beste serie: Stabilo Stripe Up Your Life
– Beste inhoud: Stabilo Flipbook WK-viral
– Beste uitlegvideo: Philips Saeco Espresso Machines
Philips eindigde als tweede uiteindeljk net achter winnaar Allerhande.

‘Een hit in Nederland en daarbuiten’
De winnende WK-viral van Stabilo kreeg als jury-oordeel “Een hit in heel Nederland en daarbuiten. Door een zeer creatieve aanpak, prachtig en snel uitgewerkt. Hoge product value. Chapeau!”

Het commentaar bij de videoserie Stripe up your life op Youtube luidde: “Knap gevonden en uitgewerkt. ‘Ouderwets’ product in moderne jas. Verrassend goed, origineel gemaakt. Super effectief, groot bereik.”
Uiteindelijk werd de WK-viral ook overkoepelend genomineerd in de categorie Beste Inhoud, samen met 6 andere kanshebbers. Ook daar won Stabilo, met als motivatie: “Miljoenen views zeggen alles over de inhoud. Slim gemaakt met weinig budget en middelen. Blinkt uit door eenvoud. Briljante timing.”

Recordaantal inzendingen
Volgens René Repko, Chief Marketing Officer van Rituals en voorzitter van de eindjury van de Grand Prix Content Marketing, bewijst het recordaantal inzendingen (40 bureaus, samen goed voor 173 cases) dat de opmars van het vakgebied niet meer te stuiten is. “Ook als je kijkt naar de kwaliteit van de winnaars. Je kunt dan niet anders dan constateren dat contentmarketing volwassen is geworden. Topwerk van topmerken, die hiermee laten zien wat je als organisatie met een doordachte contentmarketingstrategie kunt bereiken.”

Over Grand Prix Content Marketing
De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. De Grand Prix is een initiatief van de Nederlandse branchevereniging Platform Content en de Belgische branchevereniging Custo. Zie ook http://www.grandprixcm.nl

About Yvette Portengen

Yvette Portengen (1986) studeerde in 2008 af aan het Instituut voor Media en Informatie Management op de Hogeschool van Amsterdam. Na haar stage bij IDTV, heeft Yvette daar vier jaar gewerkt als Webredacteur op de afdeling Digital Media. In september 2011 was het tijd voor een nieuwe uitdaging en begon ze als Webmaster & Content Manager bij Yune.