Na een succesvolle eerste editie in 2017, organiseert IPG Mediabrands, de holding waar Yune onderdeel van is, haar tweede retailcongres. Met het thema “TRENDS IN RETAIL: HIGH TECH, HUMAN TOUCH” belooft het een zeer inspirerend event te worden over trends en inzichten die voor retail Nederland bepalend zijn.

Middels een inspirerend en gevarieerd programma, waarbij onderwerpen als voice, customer obsession, mimetische begeerte, de retailer als publisher, een sterk retailmerk bouwen in tijden van digitale transformatie en robotica aan bod komen, wil IPG Mediabrands haar retailklanten en relaties blijven inspireren. Als partner willen we koploper blijven in het bouwen van innovatieve retail mediastrategieën. De resultaten uit de eigen tweede editie van de IPG Mediabrands Retail Buying Study, die gepresenteerd worden tijdens het congres, geven de meest actuele inzichten over houding en gedrag van de Nederlandse consument en zijn daarmee het beste vertrekpunt voor het zetten van de volgende stappen. Deze Retail Buying Study is een diepgaand onderzoek van IPG Mediabrands over de customer journey binnen retail verticals.

Retail is een van de sectoren waar de invloed van de digitale revolutie de afgelopen jaren bijzonder zichtbaar is geworden. De klant winkelt totaal anders dan voorheen, kan overal en altijd shoppen en verwacht zijn aankopen steeds vlotter in ontvangst te nemen. De aandacht binnen retail gaat voornamelijk uit gaat naar omnichannel retailing: de klant via alle mogelijke kanalen bedienen. Van fysieke winkel tot shoppen via computer, tablet, smartphone of wearable. Een veranderende realiteit die een grote weerslag heeft op het retail landschap maar ook op de adviezen die IPG Mediabrands en de labels Initiative, Traffic4u, THRIVE, UM en Yune aan hun klanten geven.

Over het thema “TRENDS IN RETAIL: HIGH TECH, HUMAN TOUCH”: ontwikkelingen van vandaag hebben grote gevolgen voor morgen. Wat is de meerwaarde van een merk als we straks alleen nog met onze stem bestellen? Welke stem hoort eigenlijk bij jouw merk? Zijn we straks nog wel de baas over machines? Wat zijn de nieuwste drivers voor repeat traffic?

Locatie: Undercurrent Amsterdam
Datum: 20 september 10.00-17.30

Meer informatie vind je op de site: https://www.mediabrandsredefineretail.nl/ Mensen werkzaam in retail kunnen zich gratis opgeven voor het congres op deze site.

Met vragen over de Retail Buying Study uitgevoerd door IPG Mediabrands Marketing Sciences kan contact worden opgenomen met: Menno van der Steen, Chief Data & Technology Officer IPG Mediabrands, menno.van.der.steen@mbww.com of 06-20443894

About Yune Creative Content Company