Denken voor je gaat doen

Een goede contentstrategie bedenk je voordat je gaat maken. Want je kunt dan nog zulke leuke content bedenken, als het niet past bij jouw doelgroep, dan wordt het niet gewaardeerd. Het is daarom belangrijk dat je content op de juiste manier aanbiedt, op het juiste kanaal en met de juiste tone of voice.

Meetbare resultaten

Een duidelijke contentstrategie uitwerken, helpt hierbij. Werken vanuit meetbare doelstellingen, de doelgroep onderzoeken en overzicht creëren. Het zijn allemaal aspecten die aan bod komen in een goede strategie. Een noodzakelijk onderdeel van contentmarketing, want door vooraf de doelstellingen te bepalen, kun je in een later stadium meten of je de juiste resultaten boekt.

Contentstrategie opstellen

Bij Yune stellen we een contentstrategie op volgens een zelfontwikkeld systeem, dat ondersteuning en houvast biedt in het proces van creatie. Eén van aspecten hiervan is dat we contentpijlers opstellen, die ervoor zorgen dat de content altijd aansluit op de behoeften van de consument. Ook hanteren we een contentkalender, die de belangrijkste uitgangspunten van de strategie op een overzichtelijke manier toont en waarin de te produceren content staat.

Meer weten? Neem dan contact met ons op of lees hier vijf redenen waarom ook jouw merk of bedrijf een contentstrategie nodig heeft.