Contentmarketing op social media en eigen kanalen

Met informatie die altijd en overal voor iedereen beschikbaar is, is goede content (en daarmee de inzet van contentmarketing) belangrijker dan ooit tevoren. De consument wil vandaag de dag niet meer blootgesteld worden aan ongevraagde reclame en is zelf steeds actiever op zoek naar informatie om te delen of te liken.

Bereik creëren met je content

Was paid media tot voor kort nog een must, tegenwoordig kunnen merken uitwijken naar creatievere manieren om hun boodschap te delen. In plaats van louter advertenties te plaatsen, kan je ook content creëren waarmee je de doelgroep echt aanspreekt.

Naast het feit dat het juist inzetten van contentmarketing zorgt voor een goede reputatie van je merk, is een ander voordeel hiervan dat de resultaten direct meetbaar zijn. Je ziet gelijk of de geplaatste content ook echt is wat de consument wil zien. Hier kun je vervolgens direct op reageren.

Natuurlijk betekent dit niet dat paid media naar de achtergrond is verdwenen. Zeker niet. De categorieën paid, owned en earned zijn nog steeds van kracht. In het geval van contentmarketing zijn ze zelfs onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Denk maar eens aan een online video of een ander stukje content dat op Facebook wordt geplaatst en vervolgens wordt geadverteerd. De eigen Facebook pagina kan worden gezien als owned (of op zijn minst ‘geleased’), het organische bereik en de engagement als earned, en het bereik waarvoor betaald wordt is uiteraard paid.

Van contentstrategie tot creatie

Bij contentmarketing is het vooral van belang dat je content biedt die de doelgroep zoekt en als relevant ervaart. Zo kun je als merk een grote meerwaarde voor de consument leveren en een band opbouwen met fans.

Contentmarketing is dus het geven van waardevolle informatie met als doel een betere klantenbinding, een betere merkreputatie en natuurlijk het genereren van meer leads. De klant, en niet het merk, staat hierbij in de eerste plaats centraal.

Bij Yune helpen we merken met contentmarketing. Dit doen we aan de hand van een vast proces: we beginnen bij het uiteenzetten van een stevige contentstrategie, daarna creëren we content. Dit kunnen animatievideo’s zijn, blogs, Facebookposts of tweets. Voor alle content geldt dat we ook meedenken over de distributie en is de content geplaatst, dan helpen we ook nog mee met het communitymanagement. Op social media, of andere owned kanalen.

Ben jij op zoek naar een goed bureau voor social media en contentmarketing? Neem dan contact met ons op.

Mora Ovenbingo

Stabilo | illustrator profielvideo

Koningsdag Inhakers 2016

Rijksoverheid | Defensie

Omoda | Zomercollectie

Albert Heijn | Foundation

Ziggo | Instructievideo’s

Philips | Saeco

Blog | STABILO

Albert Heijn | Villeroy & Boch bestek

Omoda | Online commercial

Southern Comfort | Get in your Comfort Zone

Southern Comfort | Get in your Comfort Zone

RNW Media | Animatie

RNW Media | Animatie

Pizzaburger | StukTV Roltrap

Pizzaburger | StukTV Roltrap

James Hardie | Test To The Max with Colin Furze

James Hardie | Test To The Max with Colin Furze

Ziggo | Wifisicus

Ziggo | Wifisicus

Nationaal Fonds Kinderhulp | Zwemmen

Nationaal Fonds Kinderhulp | Zwemmen

Nationaal Fonds Kinderhulp | Zij doen ook graag mee

Nationaal Fonds Kinderhulp | Zij doen ook graag mee

MRA-E | Elektrisch rijden

MRA-E | Elektrisch rijden

SOA Aids Nederland | Tortelduifjes show

SOA Aids Nederland | Tortelduifjes show