Yune sleept met zes Bekroningen en één Gouden Award dit jaar een record aantal prijzen in de wacht bij de Grand Prix Content Marketing, de beloningen voor de beste contentmarketingcases en de beste contentproducties in Nederland en België. De Gouden Award was er in de Not-For-Profit categorie voor Hersenonderzoek.nl, een conversiecampagne om kandidaten te werven voor hersenonderzoek in opdracht van Alzheimercentrum Amsterdam. “Een case die van A tot Z klopt,” aldus de jury.

 

De jury gaat door: “Via de ingrijpende bewustwordingsvideo ‘Wat is uw mooiste herinnering van het afgelopen jaar?’, retargetting met verschillende laagdrempelige game- en entertainmentformats naar Hersenonderzoek.nl én de contentserie ‘Eén Minuut Academie’ kwam vijf maanden na de start van de campagne de 10.000e inschrijving binnen voor deelname aan hersenonderzoek. Dit resultaat werd zeer effectief bereikt met een gemiddelde CPC van € 0,04.”

Beste time-line-visual


In deze categorie won pennen- en markeerstiftenfabrikant Stabilo een Bekroning door “herkenbare Instagramelementen op een creatieve manier te manipuleren, waardoor je niet voorbij kan aan deze visual van Stabilo op Instagram. Kortom, een schoolvoorbeeld van een time-line-visual met stopping power.”

Data als startpunt


BMW 
viel in de prijzen met de i3s Gamechanger-campagne in de categorie ‘Distributie’ voor ‘Data-driven executie’. De jury liet BMW winnen vanwege het feit dat “data gebruikt wordt óók als startpunt van de campagne. Lef, onderscheidend vermogen en kwaliteit.”

Coke TV


Coca-Cola
 werd voor het CokeTV-platform op YouTube beloond in de categorie ‘Creatie’ voor ‘Platform / Content hub’ en versloeg daarmee onder andere het Bol.com Kersthuis. De jury oordeelde: “Yune laat met CokeTV zien hoe je YouTube écht als kanaal kunt inzetten. Respect ook voor het merk Coca-Cola dat durft te investeren in YouTube; niet door een influencer een blikje cola in handen te duwen maar door echt zelf iets op te bouwen en hiervoor een platform in te richten.”

YouTube-distributie


Wavin
, Europees marktleider op het gebied van kunststof leidingsystemen, won met een B2B-campagne in de categorie ‘Distributie’ voor ‘Inzet Social’. “Een lastig product via YouTube gepersonaliseerd. Het begrip contentmarketing wordt hier maximaal gestretched. Lef blijkt uit de gekozen productie en duidelijke focus op YouTube-distributie.”

Content productie low budget


Praxis
 won met de viral video ‘Maak je eigen schaatsbaan’, die met een minimaal budget werd gerealiseerd, in de categorie ‘Creatie’ voor ‘Contentproductie low budget’. Idem voor Zilveren Kruis die een Bekroning kreeg in dezelfde categorie voor de ‘Veilig met vuurwerk’-video. De jury zegt hierover: “Deze video is niet alleen leuk en verrassend, maar ook gedurfd: een zorgverzekeraar die met humor het sociaalgevoelige onderwerp vuurwerk behandelt.” Van de vijf nominaties waren in deze categorie twee winnaars, allebei Yune. Het toont aan dat Yune prima in staat is om impact te maken met beperkte middelen.

Alle prijzen voor de Grand Prix Content Marketing werden donderdagavond 22 november uitgereikt in Het Postillion Convention Centre Amsterdam.

 

About Yvette Portengen

Yvette Portengen (1986) studeerde in 2008 af aan het Instituut voor Media en Informatie Management op de Hogeschool van Amsterdam. Na haar stage bij IDTV, heeft Yvette daar vier jaar gewerkt als Webredacteur op de afdeling Digital Media. In september 2011 was het tijd voor een nieuwe uitdaging en begon ze als Webmaster & Content Manager bij Yune.